Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 13 augusti 2015

Same same but diffrent

Vi klär ju inte våra killar i likadana kläder, har aldrig gjort och kommer troligtvis aldrig göra det heller. När de är stora nog att bestämma själva kanske de vill de, och då tänker jag såklart inte stoppa dem. Men fram tills dess blir det inte så. Jag är med i en tvillinggrupp på Facebook och där är det lite skilda åsikter i detta ämnet. Många klär sina tvillingar lika och ungefär lika många klär dem olika. Jag förstår absolut varför man väljer lika kläder, för visst är det sött. Personlighet & identitet sitter inte kläderna, vilket jag håller med om. Men för mig handlar det inte om det, utan det handlar om hur omgivningen uppfattar dem. Klär vi dem lika är det lättare för folk att se dem som en. Som tvillingarna. Visst fattar jag att de kommer kallas tvillingarna, men helst vill jag ju att de ska ses som Joel & Ebbe. Mina bästa vänner sen många år är tvillingar, enäggs och väldigt lika. Jag minns hur jobbigt de tyckte det var när andra ropade "Tvillingarna" efter dem eller ibland bådas namn fast den ena kanske gick ensam. Det har påverkat mig mycket och känner att även om våra killar inte är på pricken lika så kommer det ändå vara svårt att skilja dem åt för andra som inte känner dem väl. Något jag däremot gillar är att man kan matcha dem fint. I nån färg eller nåt mönster. För övrigt blir faktiskt killarna mer och mer lika för varje dag, så nu är dom inte som natt & dag längre, lite kul tycker jag! 

Dessa vindfleece-overaller blev det till killarna i höst/vinter. Hittade båda begagnat så det blev inte hiskeligt dyrt i alla fall :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar