Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 7 augusti 2015

Höstens inköp

Usch, börjar få kraftig ångest över höstens inköp. 3 barn att klä, kan bli hur dyrt som helst. Tradera var min räddning när T var liten, men jag måste säga att det är svårt att göra fynd där numera. Allt går ju för skyhöga priser. Suck! Listan är kanske inte så lång, men dyr :-/ 


Dom två sista posterna på killarnas lista gör mig genomsvett. Åkpåsar & sittdynor. Ska jag köpa Bugaboos original måste jag hitta behagnat. Finns inte en chans att kunna köpa dessa nya, Bugaboos grejer är svindyra. Svindyrt x2 = ruinerad. Och ska man hitta begagnat gäller det ju att färgerna inte skiljer sig för mycket (solblekt, slitet m.m.) om man vill ha två i samma färg. Kaxs-overallen ska inhandlas när nästa 25% rabatt-check och den är riktigt snygg. Ingen tvekan om vilken färg det blir i år, min tös kommer passa grymt bra i denna: 


Sakta men säkert ska jag ta tag i detta så man sprider ut utgifterna lite. Regnställ & gummistövlar får bli först ut, så det är klart till förskolan drar igång. Tycker Ullareds regnställ är kanon att ha på föris, ingen jag känner som ska dit snart så jag kan skicka med bud??! :-) 


4 kommentarer:

  1. Kan rekommendera coops regnställ. Sigge har två par regnbyxor och en regnjacka därifrån, de är superbra! Har även många fina och prisvärda stövlar inför hösten. Regnställen ligger på runt 149:- och stövlarna därnånstans oxå tror jag. Ett litet tips så slipper du fara till Ullared kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra, tack för tipset! Ska kolla in dem, såg även att Ica hade men har ingen aning om kvalitén. En tripp till Ullared är ju alltid kul, men jag vet inte om det blir av snart :-)

      Radera
  2. Jag förstår dig!! Och jag har bara en att handla till men fy tusan va dyrt allt är!!
    Tänkte bara säga att min svägerska har en bugaboo men haft en elodie details åkpåse som passade perfekt! Tror det finns nu med bra rabatt..
    Sitter förresten också och letar som en tok på Tradera men det blir ju bara marginellt billigare än nytt.. :-(
    Hoppas du får det toppen med din mamma!!
    Kram TSI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va bra, tack!! Jag är mer sugen på en Elodie än Buggas egna så det låter ju perfekt! Tack för tipset! Nä, Tradera är tyvärr inte lika lätt att fynda på längre. Är ute efter polarn i pyret vindfleece till killarna men inte mycket går till bra priser tyvärr. Hittade en i en Polarn-grupp på FB, så nu behöver jag bara en till :-) Saknar dig, vännen! Kram <3

      Radera