Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 31 augusti 2015

Nattlig cirkus

Vi har ju varit välsignade med bra nätter och inatt var väl egentligen ingen dålig natt, utan snarare komisk. Thea har de senaste veckorna inte vaknat på nätterna som hon brukar utan sovit natten igenom. Tills för några dagar sen, då hon igen börjat vakna och helst vill komma in till oss. För hennes egen skull vill vi gärna att hon ligger kvar i sitt rum då hon har svårt att sova hos oss om grabbarna låter. Inatt matade vi Joel & Ebbe vid 00.30. La tillbaka dem i spjälsängen och de somnade rätt snabbt. Vid 04 vaknar jag av att R säger att Thea är vaken och att han ska gå in till henne. Ebbe, som strulat lite nångång under natten ligger bredvid mig i sängen. Joel har tydligen gjort detsamma för han ligger på Rs sida. Ebbe börjar gny innan R hunnit in till Thea och snart gapar han för full hals. R kommer tillbaka och säger att han fixar mat. R matar E och jag går in till T. Hinner bara lägga mig i sängen när jag hör att J vaknat och gråter. Jag fixar mat och eftersom jag vill att T ska somna om sätter jag mig först i hennes säng med J. Det funkar inte alls då J bara gråter med flaskan i munnen. Vi går tillslut in i vårt rum. R har precis matat klart E. Nu börjar T protestera för att hennes täcke & kudde inte är med. Täcke & kudde kommer på plats och hon lägger sig mitt i sängen (och tar hur mkt plats som helst). J som vägrat äta har i alla fall fått i sig lite men ingen idé att lägga i spjälsängen utan han får sova vidare på Rs bröst. Jag lägger E i spjälsängen och vänder mig om så jag har huvudet i fotändan då det ger oss mer plats. E stånkar & stönar i sin säng en stund och snart sprids en härlig doft i rummet. Bajs... Upp å byta blöja, tillbaks med barnet i sängen och hinner precis lägga huvudet på kudden när E protesterar högljutt mot att bli lagd i spjälsängen. Klockan har hunnit bli 05.15 när jag tillslut lyfter över E och lägger honom bredvid mig i fotändan. Innan jag slår igen ögonen ser jag katten hoppa upp och ta plats även han... Vid detta laget titta R & jag på varandra och brister ut i skratt, man kan inte göra annat. Men vi somnade om och sov gott några timmar till ;-) 


Inte bara snuva utan även en utvecklingsfas på det... Jippie! :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar