Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 3 augusti 2015

Grillmästarns fru

Det är jag det. Han är grym vid grillen, min man. Favoriten är fläskytter (godare & billigare än filén) som han marinerar i en enkel men supergod marinad och sen skär i större bitar. Först några minuter över glöden sen resten på indirekt värme. Så här såg tallriken ut häromdagen. Kan äta detta 5 dagar i veckan: 


Baconlindad sparris, paprika & tomat slängdes också på grillen. Spetspaprikan var faktiskt snäppet godare än vanlig att grilla. 

Nä, nu ska vi se om jag kan komma i säng. Ligger redan på sängen med en supertrött Ebbis på mig. Tänker jag tanken att lägga ner honom slår ha. Upp sina vackra ögon & gallskriker för full hals. Men det hade ju varit kul att få av sig kläderna, lägga sig under täcket med borstade tänder... :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar