Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 17 augusti 2013

Käraste ägodelen

Det finns få grejer jag använder lika mycket som mobilen. Den är ju alltid med. Skulle, tragiskt nog, få lite panik utan den. Nu har jag haft min iPhone 4S sen i december 2011. Och jag älskar den. Men nu börjar batteriet strula med mig. Helt plötsligt kan 20% av batteritiden försvinna, på två sekunder. Dessutom märker jag överlag att den håller kortare tid. Då är frågan. Jag kan skaffa mig en ny telefon genom att förlänga mitt abonnemang hos operatören redan nu. Men vad ska man ta för telefon? Det känns som det är bättre att vänta för att se om det kommer typ en iPhone 6 (Apple ska tydligen ha presskonferens i september). Eller ska man köra Android istället? Alla säger ju att de är så nöjda med sina Androider men jag vet inte om de säger det bara för att de är Apple-hatare eller om de faktiskt är bra telefoner? Det som kan bli tråkigt att fortsätta med iPhone är ju att det blir samma samma. Inga nya finesser att lära sig, den nya telefonen kommer ju se väldigt mycket ut som den gamla. Vad har ni för mobiler? Är ni nöjda? Tipsa mig gärna! 

4 kommentarer:

  1. Well. Jag skulle säga vänta på Apple ;) Men det är ju jag som är Apple freak, haha. Har du uppdaterat telefonen? Rensat den? Stängt ner alla använda program? Min strulade som bara den, så fick jag den rensad, uppdaterad & omstartad, så funkade den finfint igen :) Jag har fått för mig att alla som ratar Apple bara är haters, hehe. Och! Det kommer en 6a for sure! Eller uppdaterad 5a. Jag kommer dyka på den ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har lite samma dilemma. Men jag ska nog skaffa en till likadan när jag förlänger, en iphone 4s alltså. Är nöjd med den och orkar inte lära mig en ny mobil. Sen så är jag inte värsta it-nörden och måste ha den bästa. Men jag tror dock att android överlag är bättre än apple. Om du är ute efter prisvärdhet och kvalite. Dock så har jag en mac och en apple-tv, så det är smidigast med iphone här, allt är ihopsynkat. Annars ser jag ingen större mening med att ha en iphone.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Jag är ju helt såld på Apple också! Älskar min iPhone, iPad & vårt nyaste tillskott - Mac mini! Så det lutar åt att ha is i magen och vänta på nästa iPhone. Ska allt unna mig en ny tänkte jag :-) Tack för tipset, ska se till att rensa den lite och uppdatera så kanske det blir bättre! Kram fina du!

    SvaraRadera
  4. Aida: Ja, jag tvivlar inte på att androiderna är bra, frågan är bara vilken som är bäst? :) Ja det är ju så smidigt att ha allt synkat. Får fundea vidare på vad det blir för telefon, det är ju inte bråttom egentligen... Tack för dina tips!

    SvaraRadera