Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 11 augusti 2013

En uppdatering

Ännu en helg till ända. Även om vädret nu blivit sämre så njuter jag av min semester. Har hela två veckor kvar, inte illa! Dock består sista veckan av inskolning men det blir bara någon timme om dagen så jag & T hinner förhoppningsvis göra annat också. 

I fredags var vi på Liseberg med Lotta (som var på besök över helgen), Mindy & Molly. Mycket folk men det gick bra ändå. Bara Farfars bilar som hade riktigt lång kö. De har ju gjort om den för i år så den var väldigt populär. Det var en riktigt mysig dag i alla fall och tanken var väl att jag och svägerskan (Lotta alltså) skulle gå ut efter och göra stan men ingen av oss orkade :-) Mysbyxorna kallade på oss så vi gav efter. Alltid lika kul att ha Lotta hos oss och alltid lika tråkigt när hon åker. Förstår inte hur de kunde bestämma sig för att flytta till Värmland?! ;-) 

Theas körkort från farfars bilar. 

In action! 

Lördagen var en riktig slappdag. Vi körde Lotta till tåget, köpte en svindyr skaloverall på Pop (måste nu sälja gammalt på tradera för att finansiera denna dyrgrip) och käkade middag på Ikea med grannarna. 


Idag har vi varit på matiné och sett Elysium med Matt Damon & Jodi Foster. Skönt att gå på bio redan vid 15 så man slipper lämna barnet över natten men jäklar va folk det var! Köer ut till dörrarna och fullsatt salong. Filmen var okej, inte mer. Nu sitter jag och funderar på hur jag ska få magen att sluta kurra... Hmm... 

6 kommentarer:

  1. Vad härligt med två semesterveckor till. Själv börjar jag skolan idag igen och på onsdag är första arbetspasset.

    SvaraRadera
  2. Thea kommer vara snyggast i stan i sin(a) nya overall(er) 😄
    Tack för en trevlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hanna: Ja det känns väldigt skönt! Var i behov av ledigt så jag kommer nog njuta lika mycket fram tills det är dags för jobb igen! Lycka till med studierna!

    Carro: ja hon lär synas i alla fall :-) Tack själv, det var väldigt mysigt! Kram!

    SvaraRadera
  4. Alltid lika trevligt att vara hos er oxå, hade jag bott kvar i Götet kanske ni hade varit dötrötta på mig. Så småningom (när Blixten flyttat hemifrån) så kommer vi nog att komma ner oftare, och då båda två på samma gång!
    Kram från bästaste faster L8

    SvaraRadera
  5. Åh vill SÅ gärna se den där filmen!! Måste skaffa barnvakt snart. Var den SÅÅÅ bra??
    Mvh Avundsjuk mamma ;)

    SvaraRadera
  6. Lotta: Det tror jag knappast vi skulle bli! Ja, ni är så välkomna allihopa (även om det kanske inte alltid låter så på Thea ;-)). Kramar till er alla!

    Jenny: det är så skönt att komma iväg på lite bio ibland! Den var bra, men inte så fantastisk som jag hoppats på. Jag älskar ju Matt Damon och han lyfter hela filmen. Den börjar jättebra men håller inte riktigt hela vägen tyvärr... Kramar till dig!

    SvaraRadera