Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 13 augusti 2013

Hinna med allt?

Detta är sista veckan vi har ledigt hela familjen, på måndag börjar R jobba igen. Vi försöker passa på att hinna med lite smått å gott tillsammans så man får ut det mesta av lediga tiden ihop. Förra veckan blev det ju Liseberg, och igår tog vi bussen till stan (Thea älskar buss) med Carro & Valter och imorgon ska vi åka till Nordens ark. Packa matsäck (det räcker med svindyrt inträde, tänker inte bli ruinerad på lunchen också!) och fika och förhoppningsvis se en del djur. Fördelen med Nordens Ark är att deras hägn för djuren verkligen är utformade efter djurens alla behov och det gör att de är ganska stora och lummiga vilket leder till att vissa djur blir svåra att se.  Men alla de gånger jag och R varit där har det alltid varit himla mysigt och det tror jag det blir imorgon med. Theas första besök där! 



Idag tänkte vi åka till Åbybadet och bada med barnen. Deras barnpool med rutschkanor och annat skoj går alltid hem! För att trötta ut de små på förmiddagen cyklade jag och C med dem till vår 4h-gård som ligger bara några minuter från oss. Tyvärr stänger denna gård alltid för allmänheten hela sommaren pga ridläger. Nu trodde vi att de hade öppnat men icke. Först nästa vecka öppnas den igen och då har de haft stängt från v 25. Har faktiskt svårt att tycka det är okej att göra så. Det borde väl finnas kriterier för att kallas 4h? Att stänga helt i över 2 månader, speciellt på sommaren när många vill besöka dem, är riktigt dåligt! Men det är ju genom ridlägret de får in pengar så det måste vara där skon klämmer. Dålig stil tycker vi i alla fall! Vi cyklade vidare till en lekplats istället men innan jag fick henne på andra tankar var Thea riktigt besviken över det uteblivna besöket hos djuren :-( Både jag och C har framfört våra åsikter i varsitt mail till gården så jag hoppas de tar det till sig! 

2 kommentarer:

  1. Ja vi kan ju alltid hoppas att de tar till sig kritiken 👍.

    Ha en härlig dag på Nordens Ark!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hållet tummarna för det! Så trist som det är just nu.

    Vi hade jättemysigt men saknade er såklart! Kram

    SvaraRadera