Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 23 april 2014

Reading-mode

Mm, bästa tiden på dagen. Ska bara snabbt packa min väska inför imorgon sen tänker jag krypa i säng och läsa. Lånade en e-bok för några dagar sen och har gått upp i läsningen sådär som jag älskar att göra. Så just nu längtar jag, haha! Hoppas det blir en och annan bok under vår Greklands-resa (i övrigt inte långt kvar nu, Jippie!!!). 

Har sett att det ska bli strålande väder i helgen och försöker smida lite planer. Först hade vi tänkt åka och fixa lite inför resan men jag tror vi skjuter lite på det, har ingen lust att gå i affärer när det finns så mycket annat roligt att göra. Jag behöver shoppa lite grejer till mig, har som tur är både presentcheckar & presentkort på Stadium att tillgå, väldigt nöjd med det! Men som sagt, vi har det lite senare. Idag fick jag 4 plantor förgätmigej av svärfar som jag stoppade ner i vår lilla slänt här på baksidan. Jag hoppas de kommer sprida sig så jag får många av dess vackra blåa blommor att vila ögonen på! Jordgubbs - och smultronplantorna börjar ta sig och jag har rensat bort alla löv som låg där så nu ser det finfint ut! Tyvärr stötte jag dock på 2 sniglar redan :-( Är det inte väldigt tidigt? Hatar dem, de förstör så mycket!! 



4 kommentarer:

  1. Åh, Älskar't! Har just plöjt en ny (?) Nora R, Främlingen vid havet. Inte en av hennes bästa men ändå världens bästa sätt att koppla bort för ett tag.. :-)

    Vad läser du? Brukar låna via e-lib men tycker det är så begränsat urval så vet aldrig vilka kriterier jag ska leta efter. Tips?!
    Puss / TSI

    SvaraRadera
  2. Åh det var länge sen jag läste Nora, det måste bli en av hennes nästa gång!

    Väldigt blandat. Läst en hel del Tamara McKinley (skriver om Australien under blandade århundraden) men nu senast hittade jag Johan Theorins nya på e-lib, Rörgast heter den och har fängslat mig de senaste dagarna. Annars håller jag med, e-libs utbud är alltför magert. Finns sällan något roligt men ibland har jag stött på några guldkorn. Lovar att tjoa om jag ramlar över något roligt! Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Självklart känner jag till Tamara.. ;-) Läst Matildas sista dans? Helt klart hennes bästa..

    Har också läst några av Teorins genom e-lib men inte den sista.. Har även funderat på Dan Browns sista.. Var den bra? Har för mig att du läst den?

    Blir jätteglad för e-lib-tips!!! :-)

    Ha en ljuvlig helg! /T

    SvaraRadera
  4. Haha, klart du har läst henne! :-) Ja boken om Matilda är en av mina favoriter också!

    Dan Browns senaste var sådär. Helt okej, men fängslade mig inte på samma sätt som hans tidigare gjort. Men läs den! Det är absolut inte slöseri med tid.

    Va bra! Tipsa gärna du med om du råkar på nåt bra!

    Puss å kram!

    SvaraRadera