Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 1 april 2014

Lillan på äventyr

Har haft en helt underbar helg i detta ljuvliga väder men det får jag återkomma med sen :-) I fredags åkte jag & Carro till stan med barnen för att gå på Baby & Barnmässan. Både vi och barnen hade jätteskoj! Thea hittade till svenska kyrkans monter precis i tid till deras sångstund och det var en hit kan jag säga. Jag fick äntligen köpt en Trunki-resväska till T som jag suktat efter länge, till rabatterat pris. Nånstans där vid Trunkin tappade jag nog fokus på alla grejer (påsar, kläder, skor) för när vi mötte upp Robert som hämtade oss utanför slängde vi bara in allt i bilen och åkte. Hade inte en tanke på att något kanske blivit kvar... Inte förrän kvällen efter frågade Thea efter sin Lillan. Då slog det mig att jag inte sett henne på bra länge. Ingenstans fanns hon och det var bara att inse det värsta. Hon hade blivit kvar på Svenska Mässan. Jag började ringa direkt men eftersom det var lördageftermiddag fanns ingen att få tag på. På söndagmorgon fick jag dock tag på en jättetrevlig kvinna som inte fått in någon Lillan men skrev ner en beskrivning på hur hon såg ut och skulle kolla runt. Några timmar senare ringde hon och sa att Lillan var hittad! Vilken lycka! Hon lämnade in henne på Gothia hotellet som hör ihop med mässan och där hämtade vi henne senare samma dag. Flera stycken runt omkring oss såg lyckan i Ts ögon när hon fick tillbaka henne och en tjej sa att hon blev alldeles gråtfärdig :-) Denna mamman var lika lycklig som T, och aldrig har väl vår tjej hållit så hårt i sin docka som nu! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar