Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 20 april 2014

En strålande påsk!

Det är inte svårt att göra det bästa av dessa påskdagar när vädret är så fantastiskt! Igår när vi vaknade var det alldeles dimmigt ute men det tog inte lång stund innan det klarnade upp och blev strålande väder. Vi åkte till Askersund för att handla lite och eftersom det var så varmt chansade vi på att gå ner till hamnen för att se om nån glasskiosk hade öppnat och jodå, en smart man hade slagit upp sin kiosk. Jag åt skumbanan & saltlakrits - så gott!! Thea klämde i sig en hel mjukglass (med bara lite hjälp av sin pappa), fattar inte hur hon orkade. Vi käkade jättegod påskmat, tog det lugnt, jag bakade en sjukt god kanelgömma (recept kommer för den var outstanding!) och sedan tog jag & R en promenad. Thea ville vara själv med mormor & morfar så vi tog en promenad. En sväng i skogen, en sväng till sjön (där vi inte kunde slå oss ner en stund då hela bryggan var nedskiten & bänken inte utställd ännu) och sedan ville jag gå och hälsa på korna som bor en bit bort (man hör dem råma genom skogen när man är på baksidan) men de var borta när vi kom? Kvällen avslutades med en jämn omgång TP, som vi tyvärr gick förlorande ur...


Idag ska vi för första gången intill Örebro för att hälsa på vänner. Med oss tillbaka ska vi ha Theas morbror & kusin som vi ännu inte hunnit träffa, tror det blir en härlig dag! 


En bild från trappan där jag intagit min frukost! Har svårt att slita mig härifrån men jag behöver masa mig in i duschen... Glad påskdag på er! 

2 kommentarer:

  1. Men åååhhh det ser ut & låter så underbart!

    SvaraRadera
  2. Det har varit helt underbart!! Vill INTE åka hem :-( :-( Men men, vardagen kallar... Kram!

    SvaraRadera