Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 6 april 2014

Det grönlila kalaset

Igår kom den då äntligen, älskade lillfisen 3-års dag! Oj vilken lycka att få vakna på morgonen och fråga: Är det min födelsedag idag? Och få ett stort JA som svar på den frågan! Vi kom med frukost på sängen och sjöng precis som man ska. Käkade frukost i lugn & ro, skypade med mormor & morfar som tyvärr inte hade möjlighet att komma ner till kalaset. De sjöng för henne och vi pratade en stund om allt möjligt. Sen började förberedelserna. R städade det sista och jag & Thea gjorde tårtan. Det blev en rosa prinsesstårta med en ros på. Absolut inte speciellt men jag, mitt nöt, glömde ta kort på den! Hallå?! Jaja, för skylla på att jag var mitt uppe i kalaset. Jag hade även gjort en variant av cakepops, de blev hiskeligt fula så de ville jag inte ens ta kort på men goda var dem så receptet ska jag dela med mig av! Dekorationerna hade jag köpt i Theas favoritfärger. Grönt & lila. Grön duk, lila muggar & tallrikar, gröna ballonger, lila flaggvimpel, serpentiner i båda färgerna. Det gick hem hos tösen! Det blev i alla fall ett väldigt lyckat kalas, många kom och firade vår lilla tjej - tack till er alla! <3 


I prinsessklänningen som var en present från farmor & farfar. Vi har verkligen försökt att inte påverka henne men det är bara klänningar och prinsessgrejer som gäller... 


Rs storasyster älskar loppisar och speciellt att leta dockvagnar. Hon hade frågat Thea för ett tag sedan vilka färger hon skulle vilja ha på sin vagn och då hade T svarat lila, rosa & grön. Och se vad hon lyckades hitta! Perfekt! Den är sådär härligt 80-tals retro. Hans syster rustar upp dem och syr diverse tillbehör till. Lillan åker kungligt snyggt nu! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar