Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 23 juli 2013

Ett kärt återseende

I lördags var det då dags! Robbie Williams äntrade återigen Ullevis scen 7 år efter de magiska konserterna 2006 (jag skrev fel i tidigare inlägg, då jag trodde det var 2008). Han har inte varit på turné sedan just 2006 då "Det gick åt helvete efter Göteborg" (hans egna ord om den mörka tiden som följde efter spelningarna i Sverige). Men nu äntligen var det dags igen och det verkar som han har mer ordning på livet nu, med fru & barn med på turnén. 

Till konserten då. Han vet hur man gör entré, Mr Willliams. Här har ni honom, stående högst upp på det förgyllda avtrycket av hans ansikte som utgjorde kuliss denna varma kväll. Denna bild har jag snott från Henrik Lundquists Instagram då den var så klockren :-)


Inledningen var konserten var grym med bl.a. Let me entertain you som publiken gick igång direkt på! Överhuvudtaget var det mer drag än jag vågat hoppas på. Vi på sittplats stod konserten igenom och folk dansade & sjöng med runt omkring oss. Efter en ganska stark inledning med några favoriter som Monsoon & Come Undone svajade det till i mitten. Han körde några nya låtar (som helt enkelt inte är speciellt bra) och även nåt slags Vegas-inspirerat långt nummer som gjorde att festen kom av sig lite. 


Men det krävdes bara Rock DJ så var festen igång igen och avslutningen blev riktigt magisk med Feel, She's the one och den alltid så självklara avslutningen Angels. Det var över 60 000 människor på Ullevi och jag tror alla sjöng med i de tre sista låtarna. Publiken ville inte sluta sjunga så Robbie stod kvar och trallade en stund efter att bandet slutat spela och verkade ganska nöjd med responsen. 


Om konserten -06 fick en stark femma så blir betyget på lördagen en fyra! Det är något magiskt över den där Robbie, han är en entertainer ut i fingerspetsarna och lyckades få hela Ullevi att gapskratta några gånger. Att sedan ytterligare en gång få stå med gåshud över hela kroppen när en hel arena full med människor sjunger för full hals trodde jag inte jag skulle få uppleva igen. Magiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar