Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 17 september 2015

En morgon

Att komma iväg och passa en tid 3 dagar i veckan är inte det lättaste med tre barn men det har hittills gått över förväntan. Så här såg denna morgon ut hos oss. Det blir ju olika för varje dag eftersom killarna vaknar olika tider. 

06.30-07.15 - jag vaknar ungefär var 10e minut av att nån av killarna bökar runt. 
07.15 - ger upp och kliver ur sängen och klär på mig.
07.30 - väcker Thea och vi går ner
07.40 - som den fantastiska mamma jag är sätter jag T framför teven, klär på henne och ger henne frukost. När hon äter diskar jag flaskor och gör mig i ordning. 
08.00 - Går upp till grabbarna för att väcka dem. Ebbe skruvar på sig och gnyr så jag tar upp honom först. Byta blöja, droppar, på med kläder, klart.
08.10 - Hämtar Joel. Samma procedur. 
08.20 - dubbelmatar dem i soffan. Mest för att spara tid, ingen av dem verkar superhungrig och de äter inte heller upp. 
08.30 - försöker bearbeta Thea att det är dags att klä sig och borsta tänderna. 
08.35 - lyckas borsta hennes tänder mesans hon hulkar och vänder bort huvudet. Hon är duktig och börjar klä sig. 
08.40 - Thea är påklädd & klar. Tar på killarna sina tröjor och stoppar dem i vagnen. De börjar protestera lite. 
08.45 - Alla fyra är påklädda och ute genom dörren, på väg bort till Carro, Valter & Tage. Mission accomplished! 




2 kommentarer:

  1. Hej och tack för din grattishälsning när våra twins kom,. har inte hunnit med och svarat alla och grattis till dig med får jag säga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det är inte det lättaste att hinna med bloggen när man knappt hinner duscha ;-)

      Radera