Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 13 mars 2015

Svårt att avgöra

Idag är jag hemma och vabbar med att piggt barn full i bus. Jättekul när man inte riktigt kan hänga med henne. Så himla svårt att avgöra när de funkar att gå till förskolan och inte. Hon har sagt vid flera tillfällen de senaste dagarna att hon har ont i halsen, och igår när hon åt kvällsmat såg jag att hon verkade ha lite ont när hon svalde. Hon var ändå pigg då med men kändes varm så jag tog tempen och visst hade hon lite feber. Sov gott i natt i alla fall, men eftersom det funnits feber med i bilden tyckte jag att det var bäst att vara hemma idag. Hon har bara haft en lite dipp på förmiddagen idag då hon verkade lite låg men det gick snabbt över och resten av dagen har gått i en himla fart. Man förundras så över barn och deras sjukdomar. 

Idag har varit en sån dag då jag irriterat mig på allt. Jobbigast har det varit att T inte lyssnat på mig alls. Vad jag än sagt har hon gjort tvärtemot. Liksom totalt stängt av hörseln & lyssningsförmågan. Jätteskönt med solsken men jobbigt då varenda dammkorn & katthår i hela huset syns. Och jag har för ont för att kunna städa upp det. Plus en katt med vårkänslor som suttit och skrikit i högan sky för att få gå ut på altan och sola sig. Gaaah!! Jag exploderar snart!! Jag har i alla fall tvättat 4 maskiner med tvätt (självklart har maskinerna varit färdig så fort jag för en stund satt ner rumpan i soffan så det bara är att resa sig igen - irro!!). Försökte stjäla några minuters vila i soffan när T tittade på teve. Hade precis slumrat till när jag vaknar av: - Mamma! Jag måste kissa. Och bajsa!! Och jag visste att toapappret var slut härnere så det var bara att slå upp ögonlocken och masa sig uppför trappan.... Suck! 


Sjuklingen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar