Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 8 mars 2015

Barnfri helg

Denna helg har spenderats utan barnet hemma, och va underligt det är? Hon har ju sovit hos farmor & farfar från fredag till söndag. Enda planerna vi hade var en trevlig lördagskväll med grannarna, men annars har det varit tomt i kalendern och det var hon själv som tjatade om att hon så gärna ville sova två nätter så vi fick "ge med oss" tillslut ;-) Efter jobbet i fredags bjöd R mig på pizza. Först gången jag åt på I love pizza och det var gött. Sen ville han gå på innebandy så jag körde hem ensam, läste min bok, åt godis & pratade med mina föräldrar. I lördags städade vi, mätte lite hemma & åkte till Ikea för att kika på diverse grejer. Vi ska troligtvis bygga om köket snart och behövde kolla ut köksluckor, ugn, fläkt & bänkskiva bl.a. Efter detta var jag helt slut i kroppen som protesterade vid minst rörelse tillslut. Till kvällen blev det grillpremiär och det var så gott!! Vi körde ett försenat julklappsspel med grannarna (skulle skett på nyårsafton men pga sjukdom har det inte blivit av. Bättre sent än aldrig :-) 

Idag har vi rensat vår klädkammare och blivit av med en massa skit (så skönt!!) inklusive 6 påsar med böcker vilket känns lite smärtsamt för mig men jag kan inte försvara varför vi ska ha dem kvar så de fick bli att säga hejdå. Skönt att återse lillfia som snattrat nonstop sen vi hämtade henne, och som blev så glad över att jag fixat belysning i hennes dockskåp. Lekte halva kvällen med det! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar