Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 21 mars 2015

Krämpor

Idag känns inte mycket bra. Har den där jobbiga håll-känslan på vänster sida, känner mig ofantligt tung och ryggen är inte att leka med heller. Dessa dagar fattar jag inte hur jag ska orka minst 10 veckor till om inte mer??! Vid en "vanlig" graviditet får man gå till v 42 innan man får bedömning om igångsättning. Med tvillingar får man den bedömningen i v 40. Trodde nånstans att man ändå kanske hade chans att få en tid för igångsättning om allt såg bra ut vid tillväxtultraljudet i v36 (sen fattar jag att man inte blir igångsatt i v 36 men kanske runt v 38?). Jaja, min barnmorska som ändå varit med i en del år hade bara varit med om en som nått v 40 med tvillingar så förhoppningsvis går det igång tidigare av sig självt. Tröstar mig med att detta är absolut sista gången någonsin som jag kommer vara gravid. Jag gillar inte att vara gravid och det ska bli så skönt när detta är över. Utöver alla vanliga krämpor med ryggont, foglossning m.m. har jag även ögonmigrän. Det dök upp sista veckorna när jag var gravid med T. Hade aldrig haft det tidigare och blev rätt skraj första gången innan jag fattade vad det var. Sen dess har jag haft det av & till, dock inte speciellt ofta. Men den senaste veckan har jag haft det 2 ggr... I torsdags vaknade jag med det och tog då en alvedon försent (måste ta en värktablett så fort jag ser minsta symptom på det så slipper jag oftast huvudvärken) så tyvärr hann huvudvärken komma, men det funkade okej att jobba ändå. Rädd att man ska få det när man kör bil nångång, det hade ju varit katastrof! Det är i alla fall helt ofarligt, mest obehagligt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar