Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 18 mars 2015

Lilla skrutt <3

Efter en dag full med spring & bus blev T snabbt sämre igår kväll. Man såg att halsen var svullen på utsidan och efter kvällsmaten kunde hon inte svälja. Fick dessutom lite feber igen, från ingenstans. Ringde 1177 som tyckte att vi skulle låta någon titta på henne redan samma kväll. Vi har en jourvårdcentral här på Hisingen som vi begav oss till. Där var inte mycket folk, 2 st före oss i kön bara. Efter ca 20 min fick vi träffa en sjuksköterska som tog halsprov. Vi hann inte sätta oss i väntrummet igen innan hon ropade tillbaka oss och sa att provet visade halsfluss. Sen fick vi vänta ytterligare typ 15 min innan vi fick träffa doktorn. Allt som allt var vi där i en knapp timme. Sen var det bara att åka förbi Apoteket och hämta ut penicillinet och tillbaka hemma igen inom 2 timmar. Verkligen bra! Men stackars liten som gått med detta så länge utan att vi fattat. Hon har ju varit så pigg hela tiden så man har liksom inte fattat allvaret. Men nu hoppas vi medicinen gör sitt och tar bort det onda snabbt. Och att jag & R slipper :-/ Jag ska på utbildning i Stockholm tis-ons som jag verkligen inte vill missa, så jag håller tummarna hårt!! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar