Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 28 december 2012

Summering

Denna årssummering brukade jag göra i min gamla blogg, så varför inte köra samma här?

Nyhet: Det som är färskast i minnet är skjutning vid en skola i Conneticut. Orkade inte lyssna på alla rapporteringar om det, det var för jobbigt då det mestadels var barn som dog. Nu kan man bara hoppas att USA tar tag i sina vapenlagar så inga fler tragedier som denna inträffar.
Kärleksögonblick: Vår övernattning på Stenugnsbaden. Mysigt spa, fina restaurang & god mat, sovmorgon och tid för oss själva.
Känslor: Både upp och ner. Roligt att börja jobba igen, sen jobbigt vid inskolningen med så mycket tårar och oro. Nu har jag en väldigt bra känsla, vår lilla familj mår bra och har kommit in i vardagsrutinerna.
Seger: Jag har fått en nytändning på jobbet och kämpar hårdare i våra tävlingar och når mycket bättre resultat än innan ledigheten!
Plats: Vårt lilla hus på nummer 11. Älskar't!
Vardagsmys: På kvällskvisten, efter dagis när Thea är trött och vi ser på hennes favoritprogram och varvar ner.
Helglyx: Sovmorgon.
Flopp: Altanen i somras. Dåligt väder gjorde att vi inte alls spenderade så mycket tid därute. Dessutom var Thea för ostadig på benen för att man skulle våga släppa henne med blicken. Sommaren som kommer blir förhoppningsvis bättre!
Maträtt: Grillad köttbit med ugnsrostade rotfrukter.
Dryck: Bubbelvatten, vin.
Tv program: Revenge & Once upon a Time.
Skor: Mina nya vinterskor. Så varma, så sköna, så snygga!
Plagg: Haha, får väl säga pälsvästen jag fick när vi klädde ut oss på Carlstens Fästning. Den var så mysig - och snygg!
Stillikon: Ingen
Accessoar: Vill skriva klockan men eftersom jag nyss fått den och inte hunnit mer än testa den så säger jag örhängen istället. Fick bl.a. polkagrisörhängen av mamma på julaftonsmorgon. De var ursöta.
Väska: MiniKånken i ljuslila.
Makeup: MaxFactor false lash effect.
Träning: Då och då men tyvärr alldeles för lite. Nästa år blir det indoor walking och MRL.
Resa: Inte blivit så mycket resa i år, men vi hade en mysig vecka i Örebro i somras med besök på Parken Zoo och häng med familj & vänner.
Drink: Rött eller vitt vin, vilket som går bra ;-)
Lyx: Att i lugn och ro läsa en bok. Inte ofta jag gör det tyvärr.
Butik: Tradera :-) Men har haft en lång paus nu, kanske dags att sätta igång igen?
Parfym: ingen faktiskt. Klarar inte av parfym efter graviditeten (var väldigt känslig för stark doft då och det hänger kvar lite än).
Sysselsättning: Föräldraledigt de första fem månaderna, sedan jobb för hela slanten.
Premiär: Alla högtider och sånt har varit de första i vårt hus. Premiär-år helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar