Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 6 december 2012

Första testet

Ja nu har vi testat att få maten till dörren. Sammanfattning är som följer:
Jag är jättenöjd! Nu är kylen fylld för en vecka (vi kanske behöver komplettera mjölk) och jag har bara packat upp varorna själv och bockat av listan så inget saknades. Jo vi beställde ju allt också igår och det tog faktiskt en stund. Eftersom det var första gången var det ibland svårt att veta hur man skulle söka på olika varor. Men vi sparade denna inköpslista och kan nästa gång bocka i direkt från den så det går nog snabbare eftersom mycket är basgrejor. Om man ska vara något negativ var det väl att de skulle kommit mellan 17-19 (jag kom hem strax efter 17 och tyckte den tiden var perfekt eftersom det går lättast om båda är hemma) men de kom redan 16.40. R var mitt i matlagningen, jag var ju inte hemma än och Thea hade i bakgrunden gapat oroligt: Inte mamma, gubbe!! När det var en främmande man som kom när hon trodde det var jag. Garvade för mig själv på hållplatsen när R smsade och berättade det, haha! Men äsch, det var ju bara en skitdetalj! Jo, de packade allt i papperspåsar också - vad ska jag nu ha som soppåsar?! ;-) Tyckte heller inte att det blev så mycket dyrare, ungefär som en vanlig storhandling. Jag tror detta blir vårt nya sätt att handla!

3 kommentarer:

  1. Jag funderar på att testa det där oxå. Har inte blivit en storhandling sen Molly kom. Igår köpte jag kattsand från Husse.se Dom har gratis hemkörning så Hans va precis här och levererade. Så skönt att slippa släpa hem det. Hoppas bara att den är lika bra som Ever Clean som jag har använt i alla år och tycker är klart bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va smidigt med hemkörning av kattsand! Hatar att släpa hem dem där stora påsen. Ja, jag tycker definitivt du ska testa Coops hemkörning, vi blev så nöjda så vi kommer fortsätta med det! Helt klart värt det alltså! Så bekvämt!

      Radera
  2. Jag storhandlade igår på coop från soffan så maten kommer på måndag :) lätt värt 85 kr.

    SvaraRadera