Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 1 december 2012

Adventsmys

Imorgon är det då första advent! Jag brukar vara stenhård - ljusstakarna ska tändas på söndagen, inte en sekund tidigare. Men i år fuskade jag och tände dem idag. Vi har haft adventsfika här med Mindy, Molly, Carro, Jukkis & Valter. Så då kändes det självklart att pyntet skulle fram och tändas! Vi fikade på lussekatter, pepparkakor, pepparkaksmuffins & julmust! En väldigt mysig eftermiddag. Nu sover Thea och jag tittar på Så mycket bättre. R är i stan och svänger sina lurviga, haha :-)

Vårt julpynt är en blandning av gammalt och nytt. Klassiska röda ljusstakar & "metallstjärnor", nyare stjärnor på fot och söta tomtar och juldukar (dom sistnämnda grejerna plockas fram senare). Vad har ni för pynt? Klassiskt eller det modernare stuket?

(Andra bilden är mitt halva glas med julmust)



2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en härlig dag. Själv har jag varit på julbord så nu ligger jag mätt och belåten å slappar i soffan. Ang julpynt så blanda jag hej vilt med gammalt & nytt! Kram från syster/faster L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, va göttigt med julbord! Kan tänka mig att du var mätt efter det! ja, här är verkligen salig blandning också men jag tror det är det roligaste faktiskt! Kram till er!

      Radera