Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 3 december 2012

December & snö

Idag har jag varit hemma och vabbat. Thea hade lite feber igår när jag la henne och hon har varit lite snorig i några dagar. Så vi bestämde att det är lika bra att hon får vara hemma idag så det inte blir ett bakslag idag och hon blir värre istället. Jag var ärligt talat inte jättesugen på att vara hemma. Hon blir snabbt rastlös (för hon är ju inte speciellt lugn trots snor å hosta) och det kan bli riktigt påfrestande när man inte kan sysselsätta henne tillräckligt. Men vi har haft en toppenbra dag. Hon har varit glad, pratat i ett (som alltid) och faktiskt lekt väldigt mycket själv. Hon sätter sin Nalle Puh i sulkyn hon fick av mormor & morfar, vinkar hejdå till mig och säger "gå handla mjölk". Hon försökte byta blöja på Nallen och smeta in kräm på hans rumpa, jag fick onda ögat när jag klädde in nallen med hushållspapper runt rumpan som en blöja, det gillades inte alls kan jag säga...

Vi gick även ut en sväng och först tittade hon fascinerat på snön som fallit men efter ett tag blev hon orolig och gnällig, ville inte fortsätta gå. Verkar inte som hon var så förtjust i att gå i snö. Jaja, bara för henne att vänja sig! Jag skrattar så mycket åt den här ungen hela tiden. Hon är rolig, smart och vilket minne! Hon pratat fortfarande mycket om Molly (Mindys lilla dotter) efter deras besök i lördags. Helt plötsligt ropar hon hur högt som helst: "Mollyyyyyy, vaeduuuu?". Hon vill gärna måla och det får hon såklart. Då ska man sitta med och måla det hon säger åt en att måla. Just nu är det stjärna (väna), måne och Jukkis som gäller. Svårast är det att måla Jukkis men jag har insett att det räcker med streckgubbe så blir hon nöjd, haha! Jo, sen lyckades hon klättra upp på vardagsrumsbordet också. Vilken lycka! (Inte hos mig dock) Fina lilla unge, så härligt det är att få vara din mamma ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar