Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 4 december 2012

Mat på nätet

Jag börjar tröttna på att tiden aldrig räcker till. Helgerna sveper förbi tillräckligt fort redan, utan att vi ska behöva spendera tid i mataffären. Men just nu storhandlar vi på lördag och det trivs vi inte med. Det blir verkligen ett nödvändigt ont och ett stressmoment. Så kom jag på att det finns ju smartare sätt att handla. På nätet till exempel. Så nu undrar jag, har ni som läser testat det? Är det så smidigt att det är värt de extra pengarna? Coop har hemkörning för 85:- men sen vet jag ju inte hur stort påslaget är på varorna. I slutändan kanske det blir väldigt mycket dyrare. Jag trodde först att man kunde handla online för att sedan hämta sina påsar i butiken men hämtning gällde visst bara deras färdiga matkassar med förutbestämda recept. Just en färdig matkasse är jag inte så sugen på då jag gärna vill bestämma vad vi ska äta själv. Mat.se har fri hemkörning men då är ju varorna istället dyrare. Att få hem varor till dörren en torsdag hade varit perfekt. Torsdagar är den dagen jag helst hade handlat men R tränar då så det blir inget med det. Lämna gärna en rad om ni testat eller har andra tankar kring hemleverans.

2 kommentarer:

  1. Har inte funderat på att man skulle kunna handla själv liksom men tycker att de där färdiga matkassarna verkar toppen. Känns onödigt nu när jag är ensam men annars verkar det bra för tycker att inspirationen är lite dålig till vardagsmaten. Å andra sidan är väl inte det alla mål så man måste väl handla ändå..?! Eller?? Svårt! Konstigt att man inte kan handla vad man vill och att de sedan lägger på en servicekostnad. Det är ju väldigt svårt att beräkna om det är ett alternativ eller ej om de istället höjer priset på varorna..
    Inte mycket vettigt skrivit men ändå.. =)
    TSI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite så jag tänker också med matkassarna. Att man ändå måste handla. Du får ju huvudingredienserna till maträtterna men du får ändå köpa till basgrejer typ creme fraiche, grädde m.m. Så jag vette sjutton. men detta blev jag så nöjd med! Jag bestämde allt själv och så kom de bara hit med det. Så lyxigt så detta får bli vårt nya sätt att handla!

      Radera