Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 15 juni 2015

Magen still going strong

Men jag tror mitt bäcken/höfterna/knäna/fötterna snart säckar ihop!


Idag går jag in i v39, har alltså gått 38 hela veckor vilket betyder att denna tvillinggraviditet är fullgången. Men här i Göteborg får man såklart gå till v40 innan igångsättning. Och visst är väl det bra, att kroppen själv säger till att det är dags är ju såklart det bästa. Men det är lite svårt att hålla det mantrat i huvudet när hela kroppen skriker varje gång jag rör mig. Fr.o.m idag måste jag också gå på Ctg-kontroller på Östra 2 ggr i veckan. Hade min första tid idag. Det var jobbigt :-/ De satte två dosor för att mäta hjärtljuden och en "värkmätare". Tyvärr bråkade ettan lite och den dosan tappade kontakten hela tiden så det tog nästan en timme att få "godkänt" på båda. Men tillslut hittade vi ett sätt att behålla kontakten med ettan så får hoppas att det funkar lika bra på torsdag när jag har nästa tid. Värkmätaren visade att det fanns viss aktivitet i alla fall så jag hoppas kroppen bygger upp till något nu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar