Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 14 juni 2015

Håll i gång kanske hjälper?

Min taktik idag har varit att köra järnet. Efter frukost åkte vi till Bauhaus & Clas Ohlson för diverse inköp. Bl.a. ett medicinskåp. Blev mycket nöjd med detta skåpet! Efter det skulle vi bara lämna en luftmadrass hos Rs föräldrar men blev bjudna på lunch & fika. När vi skulle åka hem bad Thea om att få stanna en stund hos dem och det gick såklart bra. Vi skulle ändå hem & röja lite. Och som alla småbarnföräldrar vet får man mer gjort när barnen inte är hemma vid dessa tillfällen :-) Vi röjde rejält i killarnas blivande rum och nu kan jag faktiskt börja föreställa mig vad jag vill göra med rummet. Spjälsängen sattes ihop och bäddades. Vi kommer låta dem sova tillsammans i en säng till en början så får vi se när det blir aktuellt med en till. 


De fina lakanen är köpta på Ullared men tyvärr hittar jag inte spjälskyddet, kan för mitt liv inte komma på vart jag gjort av det. Vet att jag sparade men nu börjar jag tvivla och tänker att jag kanske slängt det i nån senare rensningsvända...

Dagen avslutades med pajbak. De sålde jordgubbar utanför Coop och jag kunde inte låta bli så det fick bli min favoritpaj. Jordgubbspaj med knäcktäcke. Sjukt god och även om jag lagt upp receptet på bloggen innan så kommer det igen hör i nästa inlägg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar