Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 20 januari 2015

Stanna upp och fundera

Idag skulle jag få massage på jobbet precis som jag brukar. Har gått på massagen hela graviditeten efter att ha rådfrågat barnmorskan och pratat med massören om läget. Har funkat kanon! Tills idag. Det var ett tag sen jag var där och idag var första dagen jag skulle sitta på gravidmassagebänken. Det började bra, men efter ca 10-15 min blev jag kallsvettig och kände mig yr. Vi fortsatte några minuter till innan jag fick avbryta då det nästan svartnade för ögonen. Fick troligtvis ett rejält blodtrycksfall. Läskigt! Men det tråkiga var att det tog sån tid att återhämta mig. Trodde en halvtimme i vilorummet skulle räcka men efter 1 1/2 timme gav jag upp och fick skjuts hem. Väl hemma i soffan somnade jag som en sten. Sov inte så länge men vaknade och mådde lite bättre. Har fortfarande varit matt & trött resten av dagen men det har ändå funkat. Nä, nu är det dags att stanna upp och fundera lite. Jag jobbar fortfarande heltid men tror det är dags att börja ta ut några timmar föräldraledigt i veckan så jag kan trappa ner lite. Att lämna Thea kl 07 varje dag och stressa till en buss efter att jag halvsprungit till förskolan känns inte så bra längre. Som tur är har jag jobbat heltid i snart 7 månader så min SGI är ju skyddad så länge jag tar föräldraledigt de timmarna jag går ner i tid. Skönt att slippa tänka på det åtminstone. Nej nu ska jag sova. Sömn känns som en bra början till ett mindre ansträgande liv. Gonatt på er! 


Cesar blev så nöjd när jag kom hem tidigt så han fick någon att sova på. Goding! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar