Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 18 januari 2015

Nummer 2

Får säga att jag hittills tycker det varit ganska stora skillnader på graviditeterna. Med Thea hade jag ju knappt ett bekymmer i världen. Visst var jag trött men illamående & annat jox existerade inte. Mot slutet fick jag nån slags falsk ischias med jobbig värk som strålade ner i benet en bit. Kunde inte stå upp länge för att laga mat eller gå längre sträckor. Men detta var väl de sista 8-9 veckorna. Även svullna fötter & halsbrännan from hell förekom. Denna graviditet är det som att kroppen redan vet vad som kommer hända och låter det hända direkt. Har lite ont i ljumsken, ryggen känner jag redan av om jag går länge eller som igår städade. Började med lättare ryggövningar för gravida idag så jag hoppas jag kan stärka ryggen lite. Illamående har jag väl inte direkt haft men aptiten har varit som bortblåst och eftermiddagarna har varit jobbiga med hungerkänslor utan att känna riktigt sug efter något. Ska dock absolut inte klaga, så tacksam att jag ändå inte haft nåt hemskt illamående med kräkningar. Svullna fötter har jag sett att jag haft två ggr denna veckan så stödstrumpor står överst på inköpslistan. Och så är man inte ens halvvägs, hur ska detta gå? :-) Förra graviditeten klarade jag utan järn då mina egna depåer räckte men nu måste jag börja med det om några veckor. Ja, spännande hur som helst! Och nedräkning till ultraljudet går lååååångsamt! Vi hoppas det går att se om det är en flicka eller pojke därinne. Med Thea gjorde de inte könsbestämning på rutinultraljudet men det är ändrat nu :-) 


Finaste tjejen testade mina skor med klack igår. Tittade på bilden jag tog och sa: - Det ser ju ut som de passar mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar