Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 14 januari 2015

Lite blandat


Kom hem efter 19 idag men ändå fått mycket gjort. Tvättat, vikt & sorterat den rena, skrivit matlista & klickat hem nästa veckas matvaror. Har även idag äntligen hämtat ut mina nya glasögon. Det är inte så fräckt som det låter, jag har fått ett par bildskärmsglasögon genom jobbet som jag ska ha framför datorn. Det framgick dock av undersökningen att jag har ett annat synfel nu jämfört med när jag skaffade mina vanliga glasögon och behöver således ett par nya. Jag märker själv att jag inte alls ser lika bra längre. Helt utan glasögon är det riktigt illa men även med mina "gamla" så märks det. Så jag måste ta tag i det. Har ni tips på en bra optiker med okej priser? Behöver inte vara billigaste men vill helst inte lägga massor av tusenlappar heller.... 


Så här snygga är de i alla fall och jag fick möjlighet att testa direkt eftersom jag satt vid datorn och beställde matvaror. Kommer nog ta några dagar att vänja sig men det blir nog toppen tillslut! 

För att berätta om nåt helt annat så ville jag lyfta en av Theas julklappar som blev en riktig hit. Hon vill gärna ha nattlampa men gillar inte den hon hade från Ikea. Har kikat Lumilove Barbapapa nattlampa innan men det har inte blivit något köp. Nu tipsade jag mormor & morfar om den i julas och vilken favorit det blivit. Den laddas lätt genom att bara ställas på en platta. Lyser i 12 timmar och barnet kan ha den med sig i sängen som ett "gosedjur". Thea har den varje natt och den ger lagom mycket mysigt ljus ifrån sig. Toppen! 


Se till att kika in här på bloggen imorgon igen då jag har väldigt roliga nyheter att leverera!! :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar