Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 9 januari 2015

En sjuklings bästa vän...

...är Tivo:n. I love it! Det började faktiskt redan igår när vi hittade hockeymatchen mellan Frölunda & Örebro, på en kanal vi inte visste att vi hade :-) Sen att det tillslut bara blev jag som kollade eftersom Örebro vann om 1-4 är ju en annan femma ;-) Idag har jag också varit hemma från jobbet och blev så lycklig när jag insåg att jag äntligen verkar vara på bättringsvägen. Som jag längtat! Hur som helst så plöjer man mycket teve när man är sjuk och under dessa dagar har jag kollat ifatt The Mentalist, sett allt jag har av Ellen-avsnitten & sett två avsnitt av en ny serie: The mysteries of Laura. Det finns ju 100 serier till att börja plöja men helt ärligt tycker jag det räcker för mig just nu, så idag hittade jag istället flera avsnitt av En natt på slottet på Tivon som jag drog igenom. Dagen går ju fort i alla fall :-) 

Jag tog dock en paus i tevetittandet och glodde på den här herren: 


Det har snöat en del idag och ett tag kom det gigantiska flingor. Han satt först så här trollbunden och följde dem med blicken för att sen helt balla ur, hoppa, kasta sig & snurra runt för att komma åt dem. Ett tag gömde han sig bakom gardinen och låg i "bakhåll" för att sen kasta sig rätt in i glasrutan. Kan säga att jag garvade rätt rejält. Skulle haft sinnesnärvaro nog att filma honom också... Crazy cat! 

2 kommentarer:

  1. Skickar en STOR krya på dig kram från Värmland 😘

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! <3 Känns som jag äntligen är på rätt väg så jag håller tummarna för det! Hoppas ni mår bra! Kram

    SvaraRadera