Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 13 augusti 2014

Testa något nytt!

Jag har ju ständigt nya färger på naglarna, och har svårt att vara utan nagellack. Meeen... Det är ju inte helt okej allt som finns i de där lacken. Även om man håller sig till 3free eller 5free så är det ändå en hel del annat konstigt jox som jag själv inte riktigt har koll på. Även remover är ju inte helt reko så jag gav mig ut på internet-jakt efter andra alternativ. Och det fanns en hel del att välja mellan. Tillslut föll mitt val på märket Suncoat. Ett vattenbaserat lack som fått helt okej betyg och fanns i många fina färger. Beställde hem ett rosaskimrande och ett blått. Dessutom en ny, miljö & hälsovänligare remover som heter Sante. Här kommer mitt betyg: 


Har än så länge bara testat det rosa lacket (den vita flaskan bredvid är tillhörande topplack, som dock inte ser vitt ut på nageln). 

+ Luktar i princip ingenting, långt ifrån den där vanliga "huvudvärksdoften". 
+ lätt att applicera. 
+ torkade snabbt
+ Hälso & miljövänligt
+ Fint skimmer

- inte lika hållbart som vanligt, redan andra dagen gick en liten flis och nu 3 dagar senare har det skavts en del. 
- tunnare än vanligt lack och jag hade behövt lägga ett lager till för att få bättre resultat (la 2 lager + topplack). 
- blir lite "randigt" men tror att ett lager till även hjälper mot detta problem. 

Så här ser mina naglar ut efter 3 dagar. Även om det inte skavts bort överallt blir det tunnare ytterst på nageln vilket jag inte riktigt gillar. 


Betyget blir ändå godkänt. Hade aldrig räknat med att det skulle vara som ett vanligt lack men tycker det är ett väldigt bra alternativ att variera sig med. 

Removern då? Skitbra! Jag gillade den verkligen. Speciellt att man slapp doften från vanlig remover. Denna doftade lite citrus och torkade inte alls ut naglarna. Jag älskar Depends dip in- remover som man bara stoppar ner fingret i och detta var såklart meckigare men det var det värt! Den får riktigt bra betyg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar