Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 25 augusti 2014

Den stora dagen

Har lite svårt att formulera mig om vårt underbara bröllop i lördags. Lovar att återkomma med ett utförligare inlägg när jag lagt över bilder på datorn. Men jag berättar i stora drag. Morgonen bestod av god frukost, ställa i ordning (dock behövde jag inte göra speciellt mycket), fixa hår & smink och käka lite lunch. Sen var det dags att åka till kvarnen i Kungälv. När vi bokade vigseln skulle den ske på rådhuset men det svämmade över under sommaren och håller på att renoveras för fullt. Så alla vigslar var flyttade till en gamla väderkvarn. Och Gud så vackert! Helt perfekt! Med vid ceremonin var våra föräldrar, Thea, Jukkis, Carro & Valter. J & C var våra vittnen och C även vår fotograf (multitaskande kvinna!). Kommunchefen i Kungälv var vår vigselförrättare och han pratade fint om äktenskapet och kärleken. Efter ceremonin tog vi bilder utanför kvarnen och åkte sedan tillbaka hem igen. Där var allt med dukning fixat och vi behövde bara sätta oss ner och ta det lugnt. Maten kom några timmar innan festen började så den behövde man heller inte göra något med. Och själva festen blev jättelyckad! Så roligt att alla vi bjöd kom och att ha en fest där alla ens nära & kära är med. För mig var det så härligt att mina vänner, föräldrar & bror kunde komma. Pappa höll ett väldigt fint tal med bra avslutning (en present till R i form av en Örebro hockey-tröja). Roberts syster Viveka höll också ett väldigt fint tal som berörde! Vi bad gästerna som ville ladda ner appen Wedpics och ansluta till vårt bröllop. Det blev som ett litet Instagram för oss på festen. Man laddade upp bilder, kommenterade , gillade m.m. Så nu har vi 150 bilder från gästerna syn på festen! Så himla glad att vi hittade den appen! Festen blev väldigt lyckad och tillslut var det bara fantastiska fyran kvar (vi & grannarna) och det var en rolig avslutning på en fin kväll! Som sagt, lovar att återkomma med mer bilder och detaljer längre fram! Men här kommer ett smakprov: 

Min brudbukett! Så vacker!! 

2 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick vara med och fira er!!!
    Pöss 😘 L8

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni kom hela den långa (och blöta) vägen... puss puss 😘😘

    SvaraRadera