Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 18 augusti 2014

Crappy start på veckan...

Är denna måndagen på riktigt?? Blääää! Ska jag bara rada upp det? Okej, då kör jag. Vad sägs om att jag tydligen la en order till fel datum i fredags? Dessutom inte direkt kunden runt hörnet, utan typ den som ligger så långt bort det bara går, i mitten av ingenstans. Billig historia att rätta till mitt misstag med en leverans imorgon? I think not! Min nacke kändes okej imorse efter en natt på nya kudden men efter någon timme på jobbet började jag få lite yrsel. Helt klart har det med nackproblemen att göra, åker liksom inte karusell men känner mig ostadig på benen. Min tyllunderkjol har fortfarande inte skickats, i alla fall har de inte mailat mig och bekräftat att den är på väg som de brukar göra. Det krånglade lite med kjolen så jag fick beställa en i sista minuten i onsdagskväll. Eftersom min första leverans med klänningen kom på bara några dagar (till skillnad från bytet till mindre storlek som tog veckor) kände jag mig inte orolig att lägga en ny beställning. Men inte ett ljud på 3 arbetsdagar och snart är det fredag igen. Har smått panik men försöker hålla den i schakt och filar på en backup-plan om det inte kommer något mail imorgon heller. (Finns bara mailadress till detta företag, annars hade jag såklart ringt. Mailade idag men de är inte så snabba på att svara). Thea har varit trött/grinig/trotsig hela kvällen och med en ond nacke blir tålamodet kort. Det ska regna på vår bröllopsdag och vara 17 grader. Hade kunnat önska mig bättre väder. Sen ska det också regna imorgon vilket gör att jag får dra upp damen tidigt ur sängen för att åka buss till jobbet :-/ Suck!!! Men alla mynt har två sidor och positivt är att det mesta inför bröllop är klart och känns under kontroll. Thea & jag blev sams och myste lite innan hon somnade, jag fick låna en vetekudde av grannen så den & en varm dusch har gjort att det känns bättre. Ska lägga mig tidigt, sluta noja över underkjolen och försöka tänka positiva tankar. Sista veckan som ogift!! :-) 


Jag, turban, vetekudde & kelig katt. 

Uppdatering: samtidigt som jag skrev inlägget kom det ett mail att varan lämnat deras lager! LÄTTNADEN!!! 

5 kommentarer:

  1. Hoppas allt löser sig!
    Josefinaelma.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror det börjar reda upp sig nu :-) Känns lättare idag!

    SvaraRadera
  3. Hur går det med allt vännen? Jag sitter här på nålar & håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  4. Hur går det med allt vännen? Jag sitter här på nålar & håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  5. Nu är det löst! Underkjolen är hämtad, testade allt idag och det satt som en smäck!! Jag är såååå lättnad & glad! <3

    SvaraRadera