Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 7 februari 2015

En djungel...

"Vanliga" barnvagnsdjungeln är inte att leka med, men jag kan lova att man inte heller är sugen på tvillingvagns-djungeln. Den är inte lika snårig utan snarare är det bristen på alternativ som gör det svårt. Jag är så tacksam att T är förbi barnvagnsåren. Visst kör jag henne i vagnen till förskolan varje dag men i övrigt används den inte. En ståbräda tror jag definitivt räcker. Annars hade vi haft problem kan jag säga. 
Dessa är de vettiga alternativen jag hittat: 


Bugaboo Donkey Twin. Skall vara en superduper vagn, både som syskonvarianten & tvilling. Vi har klämt & känt, kört och fällt ihop. Den är outstanding, känns inte som en dubbelvagn kan jag säga. Den är dock hiskeligt dyr. Ska du köpa tvillingvarianten hos Babyproffsen går den loss på 18000:- Sinnes! Dock kan man köpa den från Holland och där fick jag det förmånligare priset 13500:-. Jag har ändå varit tveksam, men just nu lutar det åt denna vagnen då jag ikväll fick veta att min kompis ska sälja sin syskonvariant, och vi fick ett bra pris på den. Ska kika på den först, då den är rätt välanvänd, men jag hoppas på ett köp. Måste dock köpa till en liggdel också för att den ska vara komplett. 


Kronan Syskon hyllas av många som en jättebra syskonvagn. Jag testade den lite grann i affären men kan inte säga att jag föll för den direkt. Den kändes lite klumpig (troligtvis för att vi precis testat Donkeyn) med två liggdelar i. Priset i butik kommer jag inte ihåg, men hittar för runt 8000-9000:- på nätet. Det dock med två sittdelar och inga liggdelar så slutpriset lär ju närma sig ca 11000:-. 


Sen har vi Urban Jungle Mountain Buggy Duet. En smal & vad verkar som smidig vagn. Har kört grannarnas två varianter av Mountain Buggy och de är lätta att köra och verkar funka på de flesta underlag. Nu finns inte UJ i mer än typ en butik i Gbg så jag har inte testat denna alls, men den har sina för & nackdelar. Priset, som landar på strax under 10 000:- komplett med två liggdelar är definitivt ett plus, att den är smal & lättkörd likaså. Ett stort minus är dock att när det är dags för sittdelarna kan man inte ha barnen mot sig. Har läst mig till att liggdelarna är rätt små & att man ganska tidigt måste byta till sittläget. Tyvärr går nog den vagnen bort för mig av just den anledningen. 


Sista varianten jag är nyfiken på är Teutonia Team Cosmo. Tyvärr fanns den inte där vi var & kollade så jag har inte sett den på riktigt, dock tycker jag den ser klumpig ut på bilden? Jag har inte kollat upp pris då jag mest är nyfiken på hur den är, troligtvis inget alternativ för oss i dagsläget. 

Ja, en djungel minst sagt. Just nu hoppas jag min kompis Bugaboo känns okej och värd det dom vill ha för den. I så fall slår vi till och försöker hålla utkik efter en begagnad liggdel på blocket. Vi har ju lite tid på oss som tur är! 

6 kommentarer:

  1. Hej! Vi tittar på syskonvagn och gillar MB duet 2.5, den nya som kom i slutet av förra året där en kan göra om liggdelen till en sittdel vänd mot sig :) som fungerar ett tag innan den "vanliga" sittdelen börjar användas :)
    Lutar åt denna även fast jag gärna har stora killen mot mig med. Men det går ju tyvärr inre att få allt. Vi vill ex inte.ha erginomisksittdel.
    Hoooas ni hittar en bra vagn. :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej! Det hade jag ingen aning om, det låter ju väldigt bra i så fall! Då känns den intressant igen ;-) Får se var det slutar, ser min väns vagn okej ut kör vi nog på den och kanske piffar till med nya suffletter eller så. Hoppas ni hittar en bra vagn ni med!

    SvaraRadera
  4. Gud så många praktiska saker ni måste ta hänsyn till.
    Min kompis i Malmö fick tvillingar i somras och de köpte en donkey. Det de inte tänkt på från början men var sjukt nöjda med sedan var att när grabbarna var alldeles nyfödda låg de tillsammans i en liggdel och då var det toppen att bara "skjuta ihop" vagnen. De kom också på tidigt att de ganska ofta "delade" upp sig och kanske tog med en av killarna och handlade och då var det också sjukt smidigt att bara kunna ta en liggdel.
    De köpte tillslut en ny eftersom de inte hittade en begagnad men planerar att vara riktigt rädda om den eftersom det är bra andrahandsvärde..
    Puss TSI

    SvaraRadera
  5. Men Nina du glömmer mitt favorit märke Emmaljunga och deras tvilling vagn superviking!!! Den är suverän!!! Kolla på den iaf. Tror de kan va så att du kan ha sittdelarna åt vilket håll du vill med!! :-))
    Kram Cornelia

    SvaraRadera
  6. TSI: Ja, den är ju väldigt smidig när man kan skjuta ihop den. Tänkte inte på att vi kanske får användning även för den funktionen men så är det ju såklart! Smart tänkt! Ja, det är lite så jag har tänkt också. Att i slutänden blir det inte så mycket pengar ändå. Köpa billigare från Holland och sedan sköta den ordentligt så man kan sälja den senare. Så har den kanske inte kostat så mycket ändå. Kraaaaam! (Och puss till A)

    Cornelia: Jag har faktiskt testkört en Emmaljunga, tror den hetter Double Viking? Men det var rätt klumpig tyckte jag. Dock är ju alla syskonvagnar rätt klumpiga iochförsig. Får kanske ta mig en kik till på den då :-) kram kram

    SvaraRadera