Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 24 februari 2015

Bläk!

I stort har det varit en bra dag. Både lite nyttig utbildning och massage på jobbet (första massagen sen blodtrycksfallet och det gick jättebra), en mysig eftermiddag/kväll med familjen och nu sitter jag och slötittar på Forgetting Sarah Marshall och minns tillbaka till 2008 då jag såg den filmen på flyget till (eller var det hem från?) USA. Men ändå är det inte bra. Jag har varit så trött nu på eftermiddagen. Liksom inte "sova-trött" utan bara orkeslös och tung. Känns som jag är en flodhäst redan och att få höra flera gånger om dagen hur stor min mage är gör inte saken bättre. Jag om någon vet att min mage är gigantisk. Som att jag skulle glömma av det och behöver påminnas om det. Är frustrerad över att det tar dubbelt så lång tid att gå nånstans, att jag vissa dagar har konstant ont på vänster sida, som ett ihållande håll ungefär, att jag blir andfådd av att gå upp för trappan, toppat med lite huvudvärk! Jackpot! Nej, jag ska sluta nu. Men ibland måste man få häva ur sig det värsta. Tur att jag har dessa två i mitt liv <3 


Bilder som denna piggar också upp: 



2 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig! Har alla känslor fortfarande ganska färskt i minnet.. Jag blev ju enorm, även om det bara var en, och fick dagligen höra det. Man bara "no shit?!?"!
    Jag ska ALDRIG ALDRIG med kommentera någon annans storlek på magen. Det är inte rationellt men ändå tar man åt sig. Jag kände mig iaf extremt ohet i 9 månader! Inget glow där inte.. Det kan verkligen vara vidrigt att vara gravid och det är sjukt lång tid dessutom.
    Kan bara föreställa mig hur det är med två därinne.. :-*

    Kämpa på vännen!! Skönt att du har lite ljus i tillvaron.. :-)
    Kram Tsi

    SvaraRadera
  2. Nej, det är också något jag lärt mig denna graviditeten. Varför måste man kommentera det alls?? Vissa bara kollar på min mage och fnissar/skrattar. Det känns ju också väldigt kul :-/ Ska dock säga att jag får mycket pepp och fina ord också, så dom försöker jag verkligen ta vara på och försöker lägga de andra kommentarerna åt sidan. nej, het är ett ord jag känner mig låååångt ifrån. Att garderoben blir lite begränsad gör ju inte att man känner sig finare heller, när man går runt i samma gamla grejer hela tiden. Men men, this to shall pass och när man är ute på andra sidan är det såklart värt det.

    Tack för dina fina ord vännen! Kram kram!

    SvaraRadera