Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 20 april 2016

Varning!!

Gnällinlägg!! Men alltså, tillvaron hemma är INTE optimal just nu. Killarna är i en härlig fas för tillfället, utöver förkylningen. Jippie! Det är liksom svårt att hålla ordning och skapa en strukturerad vardag. Att räcka till för två bebisar som vill stå upp överallt, helst emot dig själv, är jobbigt. Det jag gör mest om dagarna är byta bajsblöjor. Det har lugnat sig lite så just nu är det väl 2-3 blöjor var per dag. När det var som värst bytte jag 10-12 om dagen. Men en sån enkel grej som att byta blöjor blir lite av ett projekt med tvillingar. Följande scenario hände för ungefär 10 min sen: 
Ebbe har bajsat. Jag går för att byta och måste stänga badrumsdörren så inte Joel följer med in och härjar runt när jag inte kan hålla koll. Han börjar gråta när jag stänger dörren och hasar efter snyftade. Ebbe vänder sig till mage 7 ggr under tiden jag försöker byta och försöker krypa ner i vasken vi har bredvid skötbädden två ggr. När jag är klar har Joel parkerat utanför badrumsdörren och jag måste skjuta upp den på honom för att jag & Ebbe ska komma ut. Hela alltet slutar med att ingen är glad, varken bebisar eller mamma. 


Så här sitter vi mycket... 

De tidiga morgnarna som blivit lite senare är nu tidiga igen. Suck. Man får väl hoppas att han inte kommer vara morgonpigg de kommande 10 åren men sånt kan man ju aldrig veta säkert... Och 5-åringen då? Henne får man tjata så mycket på att jag blir helt trött på mig själv. Har verkligen försökt att inte tjata men det är som att hon inte hör min röst. Det är framför allt att klä på sig som tar tid. Sen hon fick garderoben har hon två morgnar i rad valt kläder själv och klätt sig snabbt. Underbart tänkte jag! Sen sket sig allt idag och jag fick ett riktigt bryt på henne. Tyvärr är hon uppkäftig & kaxig mot oss vilket gör en galen. Vet faktiskt inte vart det gått fel med den tösen. Har i alla fall insett att jag & min man kört på lite för länge utan hjälp så jag ska prata med min svärmor, känner verkligen att jag behöver lite back up. Lite jobbigt att alltid vara i numerärt underläge, speciellt när dom är 3 mot 1. Dubbel glädje sägs det, må så vara men fan man sliter dubbelt upp oxå. Så. Slut på klag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar