Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 15 april 2016

Lång fredag

Idag behöver min man jobba en bra bit in på kvällen (egentligen skulle han jobbat imorgon så hellre detta tycker jag) och som tur har skickade farmor sms och frågade om Thea ville sova där till imorgon. Perfekt! Tycker alltid det är svårt med maten när jag är själv dock. Vill ha något som man inte behöver lägga ner tid på, men det måste ju vara nyttigt också. En fryst pizza kan man snabbt slänga in i ugnen men rimmar illa med Viktväktarna... Satt länge och funderade igår innan jag kom på det. Bakad potatis är helt okej i points och jag brukar göra en skinkröra till. Så det får det bli ikväll. Inte så snabblagat men jag behöver ju inte lyfta ett finger när potatisen är i ugnen. Gjorde röran nyss och den består av: créme fraiche, kokt skinka, ärter, salt & peppar. Jättesmidigt att bara röra ihop. Älskar att dränka en bakpotatis i smör & ost men det skippar jag idag. Röran är jättegod, med eller utan smör :-) 


Har haft ännu en dålig period matmässigt. Faller allt för ofta tillbaka till gamla dumma vanor och det stör mig. Förstör ju bara för mig själv. Började på ny kula i söndags och kört ganska hårt. Det har lönat sig. Tjuv-vägde mig idag (min vägdag är egentligen söndag) och har gått ner 2 kg sen i söndags. Känns bra! Behöver detta för motivationens skull! Tog t.o.m. en promenad idag trots regn! Inte illa alls! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar