Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 3 december 2014

Jag blir så matt!

Alltså, den här dagen. Suck!! Japp, jag tänker klaga så ni vet det redan nu ;-) 
Jag har ju lyckats dra på mig ännu en förkylning (vad händer med mitt immunförsvar???) och även om den verkligen inte är speciellt allvarlig (rethosta & snuvig) så har jag varit bommtät i näsan hela dagen. Sååå frustrerande  Mina kunder har trott att jag är döende på de hört mig idag. Sen får man rapporter från sandlådan (Rosenbad) och hur våra politiker beter sig och inser att det här landet är på väg åt skogen. Besviken är vad jag är, och jag skäms för hur det ser ut, hur världen nu ser på oss och måste tro att vi är helt lost. Jag var nöjd med valet jag gjorde i september och står gärna för det (mitt val föll på mp då ingen av oss är något om vi kör miljön åt helvete) men nu känns läget så himla konstigt och jag vet inte hur man ska tänka för att det ska bli "rätt". Frustration och ilska. Kan man lugnt säga. 

För att avrunda denna dag hade jag ännu en maratonläggning med Thea. Hon är inte på ett bra ställe just nu alls känns det som. Lyssnar inte, trotsar, testar alla gränser hon kan och just läggningen är ett helvete just nu. Jag börjar bli desperat, vad ska jag göra? Det är inte hållbart att hon somnar 20.45 när vi ska upp 06.10. Det går knappt att få upp henne på morgon. Hela kvällen försvinner  för mig och jag hinner ingenting. Noll egentid och nu börjar mitt tålamod tryta. Alla tips & trix är välkomna, mvh trött mamma. 


2 kommentarer:

  1. Wilma är oxå inne i en schysst "utvecklingsfas" som de så fint heter och trotsar, käftar emot och har totalt stängt av hörseln(oftast). Just nattningen har vi inga problem direkt, vi går ju oxå upp jättetidigt(typ 5.30) ibland och de blir ändå att hon somnar vid 19.30-20. Dom behöver väl inte riiiktigt lika mycket sömn som förr när dom va pyttisar. Men har du testat att hon får somna själv? Typ mamma är här ute ligg du här och vila(oftast somnar dom hihi). Eller att hon får i sin säng kolla på surfplattan en liten stund och så sätt en timer på hur länge (ja har mellan 15-30min beroende på va kl är). När timren väl ringer är de natten och ingen disskution om de liksom.
    Krångligt de där med struliga nattningar, hoppas de ger sig! Kram cornelia

    SvaraRadera
  2. Ja, den här fasen alltså. Gaaah! Stör mig på att hon är uppkäftig, och att hon som du skriver, helt stänger av hörseln ibland och bara totalt ignorerar en... Nej, sömnbehovet är absolut inte lika stort längre men det märks tydligt att hon inte riktigt fyller sin kvot för hon är så svårväckt (tar ibland 15-20 min att få liv i henne). Jag önskar verkligen hon skulle vilja somna själv men hon får panik om man går ut och börjar gråta direkt. Men ska ändå försöka testa att gå och säga att jag ska göra nåt snabbt bara. IPaden vill hon titta på varje kväll så nu försöker vi begränsa det lite, ångrar mig att vi låtit henne titta på den innan sängdags, men nu börjar läsning smyga sig in som en favorit oxå så jag hoppas det tar sig mer & mer! Tack för fina tips! Ska testas! Kram till er!

    SvaraRadera