Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 8 december 2014

5 poäng i föräldraskap

Igår kväll frågade Thea mig (vilket hon ofta gör) om jag skulle hämta henne på förskolan. Jag svarade som vanligt nej eftersom jag alltid lämnar. Imorse stack vi iväg som vanligt och under förmiddagen på jobbet kunde jag inte släppa känslan att jag missat något. Efter kort efterforskning insåg jag att vi helt glömt av att Theas avdelning skulle ha drop in idag där de skulle bjuda på pepparkakor som de bakat förra veckan och så fick man göra julkort med barnen. Gaaah, hur kunde vi ha glömt det? Som tur är löste det sig och vi lyckades komma iväg båda två för att vara med på detta. Vi var väl inte först på plats och T hade nog varit lite fundersam och orolig att vi inte skulle komma båda två. Hon hade t.o.m. frågat fröken hur många vi skrivit upp att vi skulle komma. Lilla gumman, fick så dåligt samvete över detta. Men lättad att jag kom på det i tid. Tänk om R åkt dit för att hämta och så var det mitt i lussefikayt. Snacka om besviken tjej ifall vi inte dykt upp båda två. Nu gick ju allt väl, och hon var så glad när vi kom! 

Haft en rätt skön kväll, Thea somnade hyfsat snabbt och jag har målat naglarna och kollat på Revenge. Nu tittar jag på En natt på slottet. Har ni sett det? Väldigt intressant program! Jag är fascinerad av det övernaturliga och andlighet. Verkar som många kändisar i detta program upptäcker sina förmågor när de träffar Lena på slottet. Verkligen spännande! Tyvärr har jag nackontet från helvetet igen. Stressigt på jobbet, jag har glömt mina stretchövningar och nu har jag haft spänningshuvudvärk i två dagar (igår kändes det som ett spännband runt huvudet). Kände mig nästan gråtfärdig efter jobbet men efter en stund med vetekudden känns det bättre. Och imorgon har jag massage på jobbet. Hallelujah! 


Katten ville kela och uppskattade inte mina nymålade naglar, haha! Man ser riktigt hur sur han är :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar