Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 15 december 2014

15. Bästa julminne

Jag har förmånen att ha många fina minnen från julen, vet att det är långt ifrån alla som har det. Och alla mina svunna minnens jular innehöll snö. I drivor, hur mycket som helst var det. Jag tror många gånger att hjärnan spelar mig ett spratt. Men den julen när vi åkte hela familjen till affären, på självaste julafton, för att handla något vi glömt, då var det i alla fall snö. För jag minns att min bror kastade snöbollar på mig, hårt :-) och jag hade en rosa vinterjacka på mig. Eller första julen i vårt egna hus. Fullt med folk. Vi skulle inte bli så många först men så anslöt fler & fler. En jättemysig kväll och framför allt härligt att mina föräldrar var med! Sista julen farmor var hemma hos oss. Att hon fick komma hem några timmar för att vara med oss var himla fint. Inte ens tre månader senare hade hon somnat in. Jag hoppas man ger Thea lika fina minnen av julen och att det lever kvar hos henne så hon försöker återskapa den som vuxen. Här har ni min lilla pepparkaksgumma <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar