Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 3 juni 2014

Tips!

Finner mig helt plötsligt själv hemma, en vanlig tisdagseftermiddag. Hör inte till vanligheterna. Middagen är uppäten & undanplockad, så nu slår jag mig ner i soffan med ett kopp kaffe och min bok. R & T är bara ute på promenad så lugnet kan brytas när som helst ;-) 

Tänkte passa på att tipsa om några skönhetsprodukter jag ramlat över som jag gillar! Först ut är Emma S-serien. Fick för några månader sedan en deo (roll-on) i en Glossybox och blev förälskad! Mild men fräsch doft, torkar snabbt och håller bra! När jag nu behövde en ansiktsrengöring föll valet på samma serie, i fredags köpte jag denna daily facewash: 


Ännu kan jag inte direkt uttala mig om resultatet då jag bara använt den sen i fredags. Men den doftar gott, ger ett skönt lödder i ansiktet och man känner sig fräsch efteråt. Känns inte torrt & stramt efteråt men jag brukar smörja in med min ansiktskräm då jag använder denna på kvällen innan jag lägger mig. Återkommer om några veckor med uppföljning. 

I Glossyboxen i maj fick jag Garnier Miracle Skincream. En täckande kräm som i tuben är vit men när den kommer i kontakt med huden blir det rätt ton för just din hud. Och det funkar faktiskt! Den får min hudfärg och det är perfekt just nu när jag är brun efter Grekland. Har i vanliga fall en CC-kräm från Lumene men den är för tillfället alldeles för ljus. Garnier-krämen täcker inte lika bra som min CC men den har andra grejer som uppväger. Den håller bra & passar perfekt under sommaren när huden ändrar färg en del. Tummen upp från mig! Och slutligen ett mascaratips. Jag jagar ständigt ny, bra mascara. Denna från Maybelline tipsade mamma mig om och den är toppen! Illegal length heter den och finns även i grönt som ska ge mer fylliga fransar. Varsågod för tips! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar