Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 1 juni 2016

Vända på skutan

Nu.... Nu börjar det kännas som vi faktiskt är tillbaka på banan igen. Alla i familjen har varit friska de senaste dagar och Thea går nu första dagen på föris på 2 veckor. Jag ska försöka återgå till vanligt bloggande igen, så gott det går. Vardagen är dock långt ifrån lätt. Efter dessa veckor med dålig sömn behöver man nu lite andrum som förälder. Vad händer då? Jo, grabbarna har hamnat i någon slags sjuk separationsfas. De gråter om jag går ifrån dem vid fel tillfälle och Joel har två nätter i rad sovit i vår säng, vilket inte hänt sen förra sommaren när de var pyttisar. De älskar sitt rum & sina egna sängar i vanliga fall. Ebbe somnar inte på kvällarna. Igår somnade han 21.40 (vanliga fall 19-19.30) så där var den egentligen bortblåst. Ikväll ska jag försöka en ny approach med mycket mys och närhet innan läggning plus att sitta kvar tills han somnat (om han somnar). Det brukar störa Joel om man är kvar i rummet men vi får se hur det går. Skulle verkligen vilja ha en stund i soffan framför teven ikväll... Eftersom dessa grabbar sällan strular så mycket vid läggning så står man handfallen och fattar inte vad man ska göra. Knepig sits. Men men, man krigar väl på <3 


Hade ingen passande bild så fick bli mig från Nordens Ark för några veckor sen. Innan sjukdomen så nu ser jag ännu mer sliten ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar