Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 16 juni 2016

Babbel

Gaah, mitt huvud sprängs av allt gnäll snart. Idag blev det äntligen något bättre, jag hoppas det fortsätter i rätt riktning. Men jag trodde faktiskt någon däruppe eller ödet eller vem som nu drar i trådarna, skojade med mig idag. Störst problem har vi de senaste veckorna haft med Ebbe. Sömnen framför allt, svår att lägga både dag & kväll. Har kämpat med varje läggning på dagen denna veckan. Och vissa dagar har han bara sovit 40-45 min och då har allt slit nästan känts förgäves. Men så idag. Enkel, mysig läggning på förmiddagen (Joel somnar själv än så länge, peppar peppar) utan skrik! Så glad jag blev! Lättad & nöjd satte jag mig i soffan med en kopp kaffe. Hann väl dricka upp den så vaknar Joel. Vaaaa? Då var det hans tur att strula efter 40 min och jag lyckades aldrig få honom att somna om. Ville ställa mig och skrika ARE YOU FUCKING KIDDIN' ME????!!! Till saken hör att Joels gnäll till 80% handlar om trötthet och han hade gnällt värre än värst hela morgonen. Höll på att tappa det där ett tag. Men vad ska man göra? Kan liksom inte bara gå. Så ny verkar de ha bytt roller för Ebbe kom till ro ganska snabbt till kvällen men Joel promenerade fram och tillbaka i sin säng. Han har ju lärt sig gå nu och har gått från att ta några staplande steg då & då till att nästan bara gå hela tiden. Såg honom hasa sig fram vid kanske 2 tillfällen idag. Annars knatar han vart han än ska. Så självklart pågår väl mycket hos honom just nu. Men ändå. Kör slut på denna mamma bara, gör det... Så ska man börja planera 1-års kalas oxå. Jisses!!!


Bulan. Han slår sig en del, vår lilla promenadkille. Här hade han fortsatt promenera när soffan tog slut :-( Ebbe halkade dessutom i badkaret idag och lär vakna med en rejäl blåklocka imorn. Jättekul att visa upp två blåslagna pojkar... :-/ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar