Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 12 juli 2015

Ren magi

Måste bara ägna ett inlägg till att hylla kvinnokroppen. Min kropp! Den är fan helt jävla fantastisk! Den kan skapa en liten människa - den kan skapa 2 till och med. Hur är det ens möjligt? Jag hade över 7 kg bebis i magen och min kropp orkade gå tills graviditeten var helt fullgången. Den orkade sedan föda dessa två barn, det är svårt att greppa. Jag gick upp ca 25-26 kg denna graviditeten och exakt en vecka efter förlossningen ställde jag mig på vågen. Minus 17 kg. Herregud! Imorse vägde jag mig igen för att se om det fortsatt neråt. Och jo det hade det. Ytterligare 4 kg så nu har jag gått ner 21 kg. Jisses! Jag har fortfarande sjukt ont i höfterna och foglossningskänningar kommet jag dras med läääänge, men jag är på väg tillbaka!! Så himla skönt! Vilken befrielse! 


2 kommentarer:

  1. Kan verkligen förstå att det känns som en befrielse �� .
    Kommer ner nästa vecka, mån - ons. Då hoppas jag att ni finns hemma så vi kan få hälsa på ������// faster L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör det verkligen! Min kropp är min egen igen, så underbart!! Åh va roligt!! Vi kommer vara hemma så det är lugnt! :-) kram!

      Radera