Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 8 december 2012

Lördag

Idag har vi förberett kräksjukans ankomst. Ja den kom ju till familjen redan igår men idag har jag och R väntat på att nån av oss ska gå ned för räkning också. Speciellt jag som var med henne hela eftermiddagen igår, som sov bredvid henne och torkade spyor hela natten. Så för att vara förberedda har vi tvättat, städat och handlat hem nypon - och blåbärssoppa. Dessutom har jag njutit av varenda sekund då jag inte mått dåligt. Men visst är det så att man börjar leta symptom i samma sekund som man inser att någon i ens närhet fått magsjuka? Vi har haft magont i omgångar här idag, haha! Fast jag tror pizzan vi klämde till middag var skyldig till det :-) Ja, vi får väl se hur natten går. Tösen verkar ha kommit till ro och sover gott sen 19-tiden. Dock hostar hon mycket men verkar kunna somna om. Hon behöver en riktigt god natts sömn, min lilla tjej! Förhoppningsvis kan vi ut å åka pulka en sväng imorn. Det har inte gått 48 timmar sen sista kräket men jag tänker typ att man går gatan upp och sen hem igen. Vi får väl se om vi står på benen. Godnatt till er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att ni slipper kräksjukan. Gud vilket hemskt virus! Och precis som du säger så "känner man efter" heeeela tiden. Hua!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr blev vi sjuka båda två, samtidigt också. Men vi lyckades överleva som tur är :-) Nu är vi på benen igen! Kram!

      Radera