Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 28 november 2011

Måndag

Idag började vi dagen med frukost på 39:an, vilken lyx! Jag ska verkligen bjuda igen när jag fått lite ordning i huset. Efter lite kaffe och lussebulle gick vi ut på långpromenad. Lagom när vi var tillbaka kom R hem då vi skulle till banken igen för att skriva på lite mer papper... Efter banken stack vi till Barnens hus och inhandlade stolen. Nu ska vi ha en bygel också, men den köper R imorn efter jobbet i en affär där vi hade 20% rabatt tack vare en kupong vi fick av Carro. Ikväll ska R till en kollega och titta på hockey så nu blir det snart att laga mat och diska undan så allt sånt är färdigt tills han åker. Inte så sugen på en kväll ensam när fisen sover, men det går kanske nåt på teve. 

På tal om fisen så körde vi en ny approach igår. Hon somnade strax innan 20, sov verkligen gott i två timmar och vaknade strax innan 22. Märkte direkt att hon inte ville somna om så vi tog upp henne, kollade klart på Pan Am, gick sedan in i sovrummet och lekte på sängen. R läste även bok en stund och hon satt bredvid och lekte. Vid 23 matade jag henne och la henne i sin säng. Hon snurrade runt lite, lekte med täcket eller det som fanns tillgängligt men redan efter 15 min var det tyst i sängen och hon sov gott igen. Sen gick vi upp 8.45. Så det får bli vår nya stil. Får sluta hispa över att hon sover så lite, det löser sig och denna fas (separationsfasen tror jag) vara inte för evigt. Så tills den går över får hon helt enkelt vara vaken. Nu är man ju beredd på det! 

2 kommentarer: