Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 27 november 2011

Första advent i en tom lägenhet

Inte så himla kul första advent här hos oss direkt. Vi firade med att packa järnet medan barnet var hos farmor och farfar. Nu är det fasen inte mycket kvar att packa ner. Glas och porslin som används dagligen och bestick typ. That's it. Robert föreslog att vi skulle packa ner alla glas utom 4 st, men där satte jag ner foten. Hinner inte riktigt diska glas hela dagen här hemma, det räcker med att försöka hinna med att diska alla dessa nappflaskor... Ibland tycker jag inte att jag göra annat än att diska eller desinficera flaskor (tur att man kan köra dem i micron 3 min, det är toppen!) så glas på det hade inte funkat. Blir såklart inget adventspynt här i lägenheten utan vi väntar till på tisdag och sätter upp det i huset direkt men lite trist är det. Som tur var fick vi komma på adventsfika på 39:an. Lussebullar (nybakta, mycket goda!), pepparkakor, kaffe & julmust. Där var det pyntat och väldigt fint! Fick även glögg hos Rs föräldrar så en ganska stor dos advent har ändå insupits! Saknade att tända första ljuset i min fina stake som jag köpte förra året. Så fin så! 



















På 39:an hade de i helgen köpt en svart Stokke-stol som var så himla fin! Kände att nu måste jag få ändan ur vagnen och fixa en stol till T. Kampanj på Barnens hus veckan ut, så i veckan ska vi åka dit och köpa en som blir julklapp från oss och mormor, morfar & gammelmormor. Det blir en svart som jag velat ha, funderade på vit ett tag men det blir nog snyggare med svart till vårt svarta bord och svarta stolar. Bra investering och det ska ju vara riktigt bra kvalitet på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar