Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 13 mars 2016

Helgen

Har varit så trött så har faktiskt glömt av bloggen i några dagar. Inte alls meningen, har ju äntligen kommit igång och uppdaterar hyfsat ofta så ska se till att inte falla in i en svacka nu. En snabb uppdatering. Fredag blev inte som tänkt då farmor & farfar blivit sjuka så Thea var hemma med mig och killarna. Att ha alla 3 hemma hela dagen kräver att man hittar på något, helst med en kompis. Eftersom det inte var meningen att hon skulle vara hemma hade jag ju inte planerat något och alla kompisar hade redan fullt upp. Gulp! Men det gick bra. Hon hann träffa en kompis på förmiddagen en stund och sen gjorde vi det bästa av resten av dagen. Lördagen bestod av lite städning hemma, en sväng till Bäckebol och kvällen avslutades med filmen Everest. Blir alltid liksom "tagen" när jag läser om Mount Everest. Läste för några år sedan en artikel om det i Illustrerad Vetenskap och det är fascinerande. Filmen var jättebra och har väl googlat ihjäl mig efter info om denna sanna historia. Det är något riktigt creepy över att det kryllar av lik på det där berget, klättrare som aldrig kommer ner, utan som spenderar evigheten däruppe. Ja, usch, men hur som helst är filmen bra så se den! Idag var det Theas dans på schemat och efter lunch åkte vi till en lekplats så barnen fått springa av sig. Avslutade dagen med att äntligen ta tag i killarna rum. Har inte orkat då jag haft svårt att se hur allt ska få plats men det blev riktigt bra. Nu saknas en matta, taklampa & så ska jag sätta upp väggklistermärken jag redan köpt. Thea ska få en ny garderob men den hann inte inhandlas denna helg, får ta det nästa helg! Oj vilket spretigt och rörigt inlägg. Sorry!! 


Jag stal woken från min man som oftast är ansvarig för den och wokade ihop detta. Fläskytterfilé, salladslök, broccoli, äggnudlar & hoisinsås. Muy bien! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar