Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 27 mars 2016

Den lugna vilsamma påsken

Som jag säkert skrivit varje år så är påsken min bästa högtid. Kravlös, långledigt och mycket godis! Nu när man redan haft två dagar ledigt så väntar ändå två dagar till, underbart! Vi brukar nästan alltid åka till mina föräldrar men i år kände jag att vi gjorde bäst i att vara hemma. Sömnen har ju strulat men de senaste 2 veckorna har det blivit bra igen och jag orkar inte börja om igen om en resa dit skulle ställa allt på ända igen. Känns trist och konstigt, vi firar ju aldrig påsk själva. Men vi har lyckats hålla oss sysselsatta kan jag säga.

I fredags gjorde vi som alla andra i hela universum och åkte till Bäckebol och Coop för att handla. My god! Det var en pärs men vi överlevde och när vi kom hem gick jag & Thea ut i regnet för att dela ut inbjudningarna till hennes kalas. Igår kom våra "Greklands-vänner" på besök för påsklunch (pulled pork med hur goa tillbehör som helst) och äggjakt. Vi tog även en promenad innan de åkte hemåt och då hade hela eftermiddagen gått. Vi slängde i oss lite middag och sen bjöd vi grannarna på glass & kaffe. Barnen ritade & lekte till en bra stund efter läggdags och då tittade jag & R ikapp några avsnitt av serier vi följer. Däremellan har mycket godis intagits. Jag har inte haft någon karaktär alls... 

Så fint vid bäcken igår





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar