Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 19 april 2012

Mjölkkanna, hörnskydd och en uggla

Imorse när jag satt och käkade frukost fick jag ett sms från C ur föräldragruppen. Hon hade tråkigt och undrade om jag hade lust att hänga med och luncha på Ikea. Eftersom vi inte hade några planer tackade vi gladeligen ja till detta! Ikea har verkligen prisvärd lunch, speciellt på vardagarna. Idag åt jag köttbullar och drack en kopp kaffe för 27:- Vi kikade runt lite först, matade sen barnen och oss själva och kikade lite mer. Kom hem med fler hörnskydd (till farmor & farfar) och en fin mjölkkanna. Kunde inte motstå att köpa en supergosig uggla till T också. Himla mysigt att få prata av sig lite med en god vän! På tal om att prata av mig så har jag haft ett långt samtal med min kära mor här på eftermiddagen. Har det senaste fastnat i negativa och tråkiga tankegångar och insåg idag att det är som väggbonaden som Rs mamma har på väggen säger: "När allt känns fel - ring mamma". Så det gjorde jag och vips så kändes det bättre. Ska verkligen försöka släppa det där negativa. Jag vet att tankarna är knäppa och löjliga men de finns där ändå och jag hoppas jag ska driva ut dem snart :-) Nej, nu ska jag försöka förbereda lite middag om T tillåter.. Kycklingfilé, ugnsrotfrukter och vitlökssås! Torsdagslyx!

6 kommentarer:

  1. Va mysigt att ni hade en trevlig dag:) Tråkigt med negativa tankar hoppas de vänder snart. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det där inplanerade och spontana blir oftast väldigt roligt! Tack, vännen! Ska verkligen försöka lägga dem bakom mig. Tänkte även kolla med dig om du är sugen på att träffas nån dag de kommande två veckorna? Börjar ju jobba sen och vill gärna träffa dig och Wilmis innan dess :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, oplanerade ska det ju stå. Damn iPhone!

    SvaraRadera
  4. Bra med mammor ibland :)

    SvaraRadera
  5. Linda: Ja, verkligen! Tänk om vi bott nära också, så man bara kunde gå dit om man ville prata! Det hade varit underbart!

    SvaraRadera
  6. Klok svärmor du har, det vet vi ju alla sedan förut! och jag fick ny energi jag oxå, trots förkylning och annat med jobb och sånt!Ja, vi får ringas oftare!

    SvaraRadera