Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 27 april 2012

Kaoskväll

Oj, vilken kväll... Hmm, kan ju börja med trevligheterna som startade dagen. Innan vi begav oss till Theas farmor & farfar gick vi hem till Katarina en sväng, även Carro & Cornelia var där med sina små såklart. Jättetrevligt med en mammaträff! Vi kunde dock inte stanna så länge, utan skulle vidare till farmor & farfar. Jag hade klipptid kl 15 och ville hinna käka lunch och lägga T innan jag åkte igen. Lunch fick jag i mig men att försöka få T att somna gick inte. Hon sov ca 30 min i vagnen på väg men sen vägrade hon. Farmor fick ta över då min buss gick men när jag kom tillbaka hade inte hon lyckats heller. Så på hela dagen igår sov hon alltså 30 min. Hur som, hon somnade direkt när vi kom hem men vaknade två gånger ganska snabbt efter hon somnat. Ca en timme efter hon somnat hör jag bara hur det gurglar i babyvakten. Inser att hon spyr och bara skriker högt till R "Hon spyr" och sprang allt jag hade uppför trappan. Och jo, mycket riktigt. Sen var det spykalas av och till fram till ca 02 på natten då vi somnade ganska gott. Vaknade av att hon pratade kl 06. Precis som vanligt, helt oberörd men väldigt hungrig. Så på morgonen fick hon välling och yoghurt och var hur pigg som helst. Kl 09 skulle hon få mellis och då blev det spykalas igen. Efter det däckade vi båda av i två timmar och sen dess är hon pigg å glad igen. En hel burk mat gick ner och fruktpuré, vatten vill hon nästan dricka för mycket av. Jaja, jag kokar skedar, flaskor, nappar och tvättar kläder å handdukar i ett och håller tummarna att R & jag klarar oss, det är ju bröllop imorn...

1 kommentar:

  1. Usch

    Stackars lilla skruttjejen, kräksjuka är inte kul. Vi jämnar ut det lite med någon eller några spyor var eller varannan dag istället ;-)

    SvaraRadera