Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 28 april 2012

Förskola

I torsdags fick vi besked om förskola till Thea. Som första val hade jag ju den som ligger här närmast oss. Den ligger ca 10 min bort men jag visste redan innan att hon inte skulle få plats där. K hade pratat med dem som jobbar där och de berättade att kanske kan vi få plats till januari. Istället hoppades jag mycket på vårt andra val. En förskola där en vän till en vän jobbar och när jag gått förbi där har det sett så himla mysigt ut. Trodde att det kanske var kö även till den men när brevet damp ner i lådan så var det där hon kommit in! Blev så himla glad, speciellt när jag precis fått veta att Cornelias Wilma också ska gå där. Vi ska ha kvar henne i kön för den närmast oss, men skulle vi märka att hon trivs väldigt bra därnere och att det funkar bra att hämta och lämna trots att det är en bit bort så kommer hon få gå kvar där. Vi får se hur det blir helt enkelt. Hur som helst är jag jätteglad, den 27:e augusti börjar inskolningen. Jag ska vara ledig två veckor i anslutning till att hon börjar. Troligtvis en vecka innan hon börjar och sedan vara med henne första inskolningsveckan. R kommer också vara hemma då, så vi får några veckor ihop innan allvaret börjar för henne. Efter första veckan får han ta över och köra de sista veckornas inskolning. Spännande!! Stora tjejen, kan knappt fatta det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar